Po co właściwie są artykuły SEO?
Wartościowe treści, a sprzedaż
Wiele zamawiających teksty na strony internetowe, a także osoby tworzące takie treści (copywriterzy, copywriterzy SEO, redaktorzy) największy nacisk kładzie na optymalizację pod kątem wyświetlania w wynikach wyszukiwarek, przede wszystkim Google. Jeżeli taki jest cel danego tekstu, przykładowo nie będzie on widoczny dla osób odwiedzających stronę, nie jest to błąd. Często jednak można napotkać w Internecie na teksty zawierające masę pożądanych słów kluczowych, jednak zupełnie nie nadających się do czytania dla człowieka siedzącego po drugiej stronie monitora.
Wartościowy artykuł może być
stworzony z myślą o SEO, ale także o jego potencjalnym odbiorcy.
Ciekawy przekaz, prostota odbioru i umiejętnie wplecione kluczowe
dla systemów wyszukiwarek frazy – to jest to!
Zaufanie do Twojej marki
Profesjonalne teksty zamieszczone na stronie internetowej firmy oraz w kanałach social media (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter i inne) to wizytówka, którą potencjalny Klient dostrzeże jeszcze przed poznaniem właściwej oferty firmy. Zaciekawiony rzetelnym opisem tak samej marki, jak i poszczególnych usług i towarów, z dużym prawdopodobieństwem chętniej zdecyduje się na dokonanie zakupu.
Szyte na miarę
Dopasowanie artykułu pisanego na zamówienie do odbiorcy tekstu i spełnienie wszystkich wymagań Zlecającego to prawdziwa sztuka. Często, na pierwszy rzut oka, jest to niemożliwe. Gdy poważna firma z wieloletnią tradycją chce dotrzeć do młodego, posługującego się specyficznym językiem, Klienta, niezbędne jest odnalezienie złotego środka.
Aby to zrobić, nie wystarczy gruntownie zbadać rynek i określić profil odbiorcy treści. Kluczowy jest również wywiad z osobami zlecającymi utworzenie takiego artykułu.
Evergreeny
Wielu przedsiębiorców skupia się w głównej mierze na przedstawieniu swoich usług oraz produktów. Warto jednak wykorzystać także możliwość publikacji na swoich stronach tekstów, które przez wiele miesięcy, czasem lat, będą wyszukiwane w Internecie. To artykuły poradnikowe, czy opisy branżowe. Niekoniecznie związane ściśle z działalnością, jednak pozwalające na przyciągnięcie nowych Klientów.