Buzz, czyli poczta pantoflowa XXI wieku

Marketing szeptany w Internecie

Marketing w Internecie to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi marketingu. Przeznaczane są na nią coraz większe budżety, a w związku z przeprowadzanymi kampaniami reklamowymi, wiele firm odnotowuje znaczne wzrosyt sprzedaży swoich usług i produktów.

Istnieje wiele możliwości promowania swojej działalności w Internecie. To pozycjonowanie stron, aby wyświetlały się na dobrych pozycjach w wynikach wyszukiwania np. Google, tworzenie wartościowych treści (artykułów na bloga, opisów produktów, czy poszczególnych kategorii produktów w ramach naszej witryny www), prowadzenie atrakcyjnych i angażujących stron w social media. Często niedoceniany jest marketing szeptany, a jest to przecież jedna z najstarszych znanych form marketingu.

Poczta pantoflowa od zarania dziejów jest bardzo skuteczną metodą polecania usług i produktów konkretnej osoby lub firmy. Polecenia przez inne osoby sprawiają, że zaufanie do marki, czy produktu znacznie wzrasta, co przybliża potencjalnego klienta do zakupu produktu lub usługi.


Kiedyś poczta pantoflowa, dziś BUZZ MARKETING?

W przeszłości sprzedaż była wprost uzależniona od polecenia poprzez marketing szeptany. Po otrzymaniu informacji, gdzie i od kogo można zakupić konkretny towar, co dodatkowo było poparte korzystną opinią, szanse na finalizację transakcji rosły.

Dziś poza tym aspektem buzz marketingu, pojawił się kolejny. Dzięki linkowaniu do naszych stron www na popularnych i wartościowych serwisach, zwiększamy wartość takiej strony dla algorytmów wyszukiwarek. Gwarantuje to zwiększoną widoczność takich stron i szansę na odnalezienie jej przez potencjalnego odbiorcę.


Gdzie stosować marketing szeptany?

W Internecie znajduje się wiele miejsc, w których można zastosować ten rodzaj reklamy. W szczególności są to

  • serwisy społecznościowe;

  • fora internetowe;

  • strony z opiniami;

  • strona naszego sklepu, strony z produktami (opinie);

  • blogi i strony influenserów;

  • strony z memami.

Jaką formę powinien mieć wpis?

W zależności od wybranego miejsca publikacji można użyć kilku rodzajów wpisów. Zwykły tekst, który dodatkowo może zawierać link, nie jest najciekawszym z nich, jednak wiele stron nie pozwala na publikację innej formy treści. Gdy to możliwe, warto dołączyć zwracające uwagę zdjęcia, które zwiększają wiarygodność takiej opinii, dodatkowo pokazując jak naprawdę wygląda recenzowany produkt.

Jeżeli chcemy zwrócić uwagę osoby skrolującej social media, warto zastosować atrakcyjną infografikę lub stworzyć chwytliwego mema, który ma szansę stać się viralem, czyli być udostępnianym przez kolejne osoby.